Будь-яка криза - каталізатор змін, і пандемія COVID-19 не стала винятком. Ми спостерігаємо, як постраждали традиційні магазини, в той час як електронна комерція процвітає. COVID-19 вплинув не тільки на роботу роздрібних мереж, але й посприяв зміні поведінки та звичок споживачів. Ми усвідомили, що роздрібна торгівля буде потребувати впровадження інновацій надалі, і в цьому їй допоможуть безконтактні RFID-технології.

Франциско Мело, віце-президент і генеральний директор,

Global Intelligent Labels, Avery Dennison Corporation

Товари повсякденного використання, такі як продукти харчування, засоби гігієни та побутова хімія завжди залишатимуться основним асортиментом супермаркетів. Однак, зіткнувшись з глобальною пандемічною реальністю, споживачі змінили своє ставлення до оффлайн-магазинів. Люди стали обережніші, ніж будь-коли, тому й похід за товарами навіть першої необхідності викликає побоювання: знаходження на території громадського використання, вимушена взаємодія з продавцями, можливе знаходження в черзі, необхідність чіпати руками товари, на яких потенціально можуть бути сліди вірусу COVID-19.

Ці фактори чинили тиск на роздрібні магазини по всьому світу. Постає питання: як повинні виглядати супермаркети майбутнього? Покупці поступово звикають до нової реальності: каси та навіть цілі магазини самообслуговування і безготівкової оплати типу «скануй, оплачуй і забирай», безконтактна доставка замовлення "до дверей".

Все це вводить нову концепцію по-справжньому «безконтактної роздрібної торгівлі». Логічно припустити, що безконтактні технології повинні спростити взаємини між покупцем, продавцем і іншими покупцями, забезпечуючи безпечні покупки.

Автоматизація магазину продуктів La Esse під час пандемії

Компанія Esselunga - власник одного з найбільш інноваційних продуктових магазинів в Італії широко використовує технологію RFID у своєму магазині, що нещодавно відкрився у Мілані. Спочатку створений магазин La Esse проєктувався як технологічна вітрина, де всі продукти оснащені RFID-мітками, і клієнти можуть вибирати та оплачувати покупки прямо зі свого смартфона або розумного годинника. Магазин відкрився в грудні 2019 року і продовжує обслуговувати покупців під час спалаху коронавірусу. Зараз магазин зібрав безліч позитивних відгуків, головні з яких - відсутність взаємодії між продавцем і клієнтом, і як наслідок, зниження ймовірності зараження COVID-19.

Як додаток "Scan and Leave" від стартапу Mishipay замінює касира

Ще одне чудове рішення належить лондонській технологічної компанії Mishipay, яка створила мобільний додаток "Scan and Leave" («Скануй і Забирай») в магазині Esselunga. Технологія полегшує процес покупок, роблячи його швидким, безпечним, дозволяючи покупцям самостійно вибирати та безконтактно оплачувати товари, потенційно зменшуючи черги в магазині, і як наслідок, знижувати ймовірність передачі вірусів.

Технологія "Scan and Leave" пропонує альтернативу, дозволяючи клієнтам сканувати QR або штрих-коди етикеток і оплачувати покупки за допомогою смартфона, перебуваючи в будь-якій точці магазину. Водночас продавець теж використовує всі перевага RFID-системи: бачить процеси покупок і оплат у своїй базі, в іншому випадку противокражні RFID-ворота допомагають мінімізувати втрати магазину.

Нова реальність безконтактних примірочних

Під час пандемії перше місце посідає питання мінімізації контактів між людьми. Роздрібні продавці будуть змушені мислити нестандартно і пропонувати нові способи взаємодії з продуктами. Візьмемо, наприклад, косметичні засоби - уявіть собі, якщо замість того, щоб наносити губну помаду в магазині перед покупкою, ви можете просто подивитися в дзеркало доповненої реальності і побачити колір, нанесений на ваші губи в реальному часі? Аналогічним чином можуть працювати "розумні" примірочні, пропонуючи віртуально приміряти одяг. Рішення на основі RFID створюють основу, яка може реалізувати ці концепти.

Коли продукт може розповісти про себе сам

Якщо продукт буде оснащений QR-кодом або RFID-міткою, він стане сполучною ланкою між брендом і споживачем, а смартфони покупців - цифровим порталом з доступом до інформації про походження товару, спеціальні пропозиції! Вже зараз деякі магазини Nike показують покупцям відео процесу пошиття конкретної моделі кросівок, варто тільки просканувати смартфоном мітку на взутті.

Що чекає роздрібну торгівлю у майбутньому

Попри те, що підвищений попит на безконтактні технології для роздрібної торгівлі зараз обумовлений пандемією COVID-19, є всі ознаки того, що високоавтоматизовані магазини із самообслуговуванням на основі RFID-технології стануть основою роздрібних мереж майбутнього.

 

За матеріалами статті