Глобальний конгломерат роздрібної торгівлі, електронної комерції та технологій Alibaba Group інвестувала в технологію RFID через придбання частки Smartrac Technology Group. У той час як Smartrac відмовився розкривати відсоток акцій, придбаних китайською компанією, мажоритарним акціонером залишається банк JP Morgan.

За словами Крістіана Ула, генерального директора Smartrac, інвестиції Alibaba в Smartrac почалися приблизно рік тому в дискусії про захист бренду і залучення споживачів. Alibaba — найбільший у світі роздрібний торговець і одна з найбільших інтернет-компаній. Згідно з дослідженням Gartner, проведеним в 2017 році, фірма перевершила Amazon, Microsoft і Google в частині зростання доходів від хмарних обчислень.

Бренди в Азії та за її межами, які продають товари високої вартості і предмети розкоші, продовжують боротися з проблемою запобігання підробок їх продуктів, що йдуть в магазини, а також з пошуком шляхів взаємодії зі споживачами для підвищення лояльності та забезпечення подальших продажів. Кращим рішенням для взаємодії з споживачами є технологія NFC, тому що інфраструктура для цього рішення вже знаходиться в руках споживачів у вигляді смартфонів з підтримкою NFC.

Smartrac пропонує рішення Smart Cosmos, яке включає в себе мітки RFID і NFC, платформу даних продукту для створення цифрових ідентифікаторів продуктів і хмарну систему для керування даними. Alibaba планує пропонувати рішення на основі NFC для брендів, які продають продукти через онлайн-конгломерат, щоб дати можливість роздрібним торговцям і споживачам легко перевіряти справжність продукту.

Роздрібний торговець або споживач можуть використовувати пристрій на базі Android або iOS для зчитування мітки, прикріпленої до продукту. Якщо продукт є підробленим, користувач не зможе зчитати мітку. Також виробник може записати на мітку інформацію про свою продукцію, а також про знижкові пропозиції, щоб покупець отримував цю інформацію прямо до себе на смартфон.

Інвестиції Alibaba можуть призвести до значного розвитку технології NFC в Азії. Бренди та роздрібні торговці на континенті використовують QR-коди для ідентифікації продукції. Та технологія NFC забезпечує переваги, які QR-коди не можуть запропонувати, наприклад, NFC-мітки можна вбудувати в упаковку так, що б її не було видно. Розкішні бренди навряд чи розмістили б QR-код на етикетці, наприклад, через неестетичний вигляд.

Smartrac вже працює в Азії, забезпечуючи відстеження свіжості та автентичності продуктів в харчовій індустрії. Скандали, пов'язані з безпекою харчових продуктів, такі як виявлення меламіну в молочних продуктах в Китаї десять років тому, спонукали виробників шукати технологічне рішення для відстеження ланцюжка поставок витратних матеріалів.