Сучасні дата-центри - найважливіший актив компаній. Інтернет, мобільні пристрої і концепція інтернету речей (IoT) створюють гігантські обсяги інформації, і ємність сховища даних постійно збільшується.

Наприкінці кожного фінансового кварталу компанії повинні враховувати кожен сервер, який обслуговується, був переміщений, замінений, потребує заміни; а також фізичне переміщення активів, які увійшли та вийшли з серверної.

Проблематика обліку в дата-центрах

Існує думка, що активи дата-центрів статичні і їх легко контролювати. На практиці це не так. Це динамічні об'єкти, які знаходяться в безперервному циклі:

  • ремонт;
  • заміна;
  • модернізація;
  • обслуговування;
  • переміщення;
  • списання та утилізація.

Середній дата-центр містить мінімум 10 000 серверів. Сотні рядів стійок, кожна з яких вміщує до 20 серверів. Відстеження такої активності - складне завдання.

Дослідження показують, що часта модернізація обладнання дата-центру гарантує більшу ємність, потужність, надійність, кращу енергоефективність без збільшення займаної площі.

Модернізація - величезний потенціал для компаній і їх клієнтів, але також це вимагає більше ресурсів для обліку та управління обладнанням. Модернізація призвела до частішого переміщення серверів і логістика отримала додаткове навантаження і проблеми:

  • крадіжки та втрати;
  • зниження швидкості аудиту;
  • зростання людино-годин і фінансові витрати.

«66-75% витоків інформації відбуваються через прямі крадіжки серверів та обладнання, несанкціонований доступ, втрати і неправильну утилізацію обладнання», - оцінює компанія Navigant Research.

Масові процеси обліку та переміщення тягнуть за собою збільшення термінів простою і відмови устаткування, через які компанії можуть втрачати від декількох сотень до декількох десятків тисяч прибутку за кожну хвилину простою. Статистично, причини простою такі:

  • 29% - збій системи;
  • 24% - людська помилка;
  • 15% - відмова систем охолодження і кондиціонування повітря.

Стандартна інвентаризація штрих-кодами

Стандартно дата-центри маркують обладнання штрих-кодами, вручну заповнюють електронні таблиці та таким чином ведуть облік обладнання. Це забирає багато часу, призводить до помилок і, в кінцевому підсумку, коштує дорого для компанії.

Як прискорити інвентаризацію за допомогою RFID

Через високі витрати на ручну інвентаризацію і загалом неточний результат, компанії шукають рішення і вибирають RFID технологію.

Як приклад: один клієнт проводив інвентаризацію 5000 активів за допомогою системи штрих-кодів, яка займала 3-4 тижні. Перехід на RFID-мітки скоротив цей час до 4-6 годин, а також знизив кількість помилок на 30%.

Як це працює?

Кожна одиниця устаткування маркується RFID-міткою, яка кріпиться до передньої панелі. Мітка має унікальний номер, який дублюється в базу для обліку даних:

  • бренд і модель пристрою;
  • дата покупки та експлуатації;
  • термін служби;
  • дата закінчення терміну служби;
  • фізична локація на рівні стійки;
  • маршрут переміщення;
  • будь-які дії, яким піддавалося обладнання.

Мітки дозволяють відстежувати активи, їх місцезнаходження, переміщення через стратегічно важливі зони. Місця розташування кожного сервера видно в реальному часі, і оператори можуть швидко відшукати потрібне обладнання, тим самим знижуються витрати на робочу силу і виходить більш точний результат.

Сервера відстежуються щохвилини, як тільки потрапляють в зону зчитувача. Завдяки цьому вони захищені від крадіжок, несанкціонованого переміщення і розміщення, втрат з моменту їх прибуття в серверну до моменту списання.

Активні та пасивні RFID мітки: в чому різниця?

Є два типи RFID-міток: активні та пасивні. Активні RTLS мітки мають власне джерело живлення (наприклад, акумулятор), а пасивні мітки не потребують живлення взагалі. Активні мітки безперервно передають дані та мають двосторонній зв'язок між обладнанням і оператором, тоді як пасивні мітки необхідно сканувати вручну.

Вбудовані датчики активних міток допомагають відстежувати показники навколишнього середовища: температуру, вологість, перепад тиску повітря та енергоспоживання кожного пристрою. При погіршенні клімату в серверній, мітки передають інформацію оператору для негайного вирішення проблеми. Активні системи також подають сигнал тривоги, коли мітку намагаються видалити з сервера.

Особливості роботи міток на металі

Метал традиційно створює перешкоди для радіочастотного сигналу. У дата-центрах слід використовувати RFID-мітку, на продуктивність якої не впливає присутність металу. Хоча багато серверів мають пластикову передню кришку, за нею майже завжди є метал, через що багато UHF RFID міток не працюють. Виробники вже пропонують UHF мітки, які стабільно працюють і на металі, і на пластиці.

Висновок

Після впровадження системи RFID в дата-центрах, середній час інвентаризації зменшується на 80-90% шляхом автоматизації процесу, продуктивність в цілому збільшується в 15 разів, скорочуються трудовитрати.

Досвідчені інтегратори RFID рішень створюють індивідуальні системи, які розв'язують конкретні проблеми дата-центрів. Просунуті центри даних вже впроваджують систему управління активами RFID, щоб скоротити витрати, збільшити ємність і підвищити свою продуктивність в епоху даних.