На сьогоднішній день безконтактні технології все ширше застосовуються в фінансовій сфері. Лідер ринку моментальних платежів в Україні, компанія IBox, впровадила в свою мережу терміналів технологію безконтактної ідентифікації за допомогою NFC-карт і смарт-пристроїв.

Ми взяли інтерв'ю у представників IBox, щоб дізнатися докладніше про це рішення, особливості інтеграції, можливі труднощі та переваги від впровадження.

Розкажіть трохи про передісторію впровадження безконтактних технологій в систему IBox. Чому впровадили, чому саме зараз?

Марина Фляшко, департамент маркетингу IBox (далі — МФ): 13 років компанія IBox працює над тим, щоб полегшити, спростити та прискорити будь-які фінансові операції наших клієнтів. Впровадження безконтактних платежів у 2019 році — це вже навіть не новаторство, а бажання бути сучасним і дати клієнту те, з чим він не просто знайомий, а до чого вже звик і використовує, можливо, щодня. Для клієнтів наші термінали вже настільки звичні, що саме слово «айбокс» стало іменем прозивним, як, наприклад, сталося з ксероксом —так називають будь-який платіжний термінал і навіть іноді банкомати.

 

У чому полягає суть впровадження технології NFC в термінали IBox. Які переваги отримує користувач при роботі з цією технологією?

Інна Мінченкова, департамент розвитку продукту IBox (далі — ІМ): Це взаємодія користувача з терміналом за допомогою безконтактних технологій. Для розуміння того, як це було раніше — для поповнення картки через термінал клієнт здійснював такі дії: вибирав послугу, вводив 16 цифр номера карти, потім номер телефону і тільки потім міг її поповнити. Тепер же, використовуючи карту з NFC (будь-якого банку) або смарт-пристрій (поки що тільки для Monobank) — користувач значно економить час, переходячи до кроку введення мобільного або ж відразу до оплати, якщо він є власником картки MONO.

Ви обрали зчитувач ACS ACR1252. Чому саме цю модель, чим керувалися у виборі?

Павло Вакуловський, департамент технічної лінії IBox (далі — ПВ): Компанія «Смарт-карти України» люб'язно надала для тестування, здається, 8 модифікацій зчитувачів. Колеги з різних департаментів по-різному тестували пристрої — інженери потребували зручності та простоти установки і підключення на терміналах, IT-департаменту було важливо, щоб пристрій працював з мінімальними програмними доробками, так само на співробітниках, які б не в будучи курсі впровадження тестували зручність використання та зовнішній вигляд. Модель ACR1252 ідеально відповідала вимогам всіх залучених співробітників.

 

Наскільки складно було інтегрувати безконтактні технології в вашу систему? Які труднощі виникали при впровадженні і як вирішили ці завдання?

ПВ: В цілому інтеграція була досить складною, але дуже цікавою. Як вже згадувалося, інженери уважно перевіряли всі варіанти моделей і корпусів до них. Для нас зробили 8 прототипів корпусів з різних матеріалів, які тестувалися на міцність, пропускну здатність модуля, легкість монтажу.

 

Скільки часу зайняла розробка необхідного ПЗ і монтаж зчитувачів в кожен термінал?

ІМ: Розробка ПЗ зайняла близько 3 місяців, монтаж одного зчитувача займає близько 10 хвилин, а ось підготовка до монтажу — довгий і трудомісткий процес.

Попередньо співробітники компанії встановлюють модуль в спеціально розроблений антивандальний ударостійкий корпус. Чи довго шукали компанію-постачальника? З якими проблемами стикалися при виборі?

ПВ: Не так довго, як планували спочатку. Відібрали пул з 3 постачальників, а після вивчення їх пропозицій зупинилися на «Смарт-карти України».

 

Які фактори були вирішальними, які переваги вашого вибору ви могли б виділити?

ПВ: Ми вивчали уважно характеристики пристроїв, цінові вилки та умови співпраці кожної компанії, яка поставляє подібні пристрої. «Смарт-карти України» були готові надати різні модифікації для тестування. Так само нам підходили вартість і особливо строки поставки.

 

Чи можете приблизно оцінити темпи зростання кількості безконтактних взаємодій через термінали IBox? Скажімо, щомісяця або щокварталу.

ІМ: На кінець квітня модулі NFC встановлені на 3200 терміналів, а найближчим часом кожен клієнт IBox в будь-якому місті України зможе спробувати поповнити картку з допомогою безконтактної технології.

МФ: Зараз ми працюємо над інформуванням потенційних і постійних клієнтів про появу послуги. Оцінювати темпи зростання поки ще рано, але з великою ймовірністю вони будуть вражаючі, наприклад, навіть тому, що завдяки впровадженню NFC нам вдалося скоротити час взаємодії користувача з терміналом більш ніж у 2,5 раза.

Чи були ви «першопрохідцями» в безконтактних платежах через термінали на ринку України? Чи багато компаній взяли з IBox приклад і теж почали впроваджувати дану технологію в свої термінали?

ПВ: Однозначно ми стали «першопрохідцями»" у впровадженні цієї технології в термінальному бізнесі на ринку України. Стосовно того, чи впроваджують це конкуренти, напевно, якщо ще не впроваджують, то вже активно вивчають і дивляться в цей бік.

МФ: Принаймні, зараз схожих пристроїв у конкурентів немає.

 

Чи користуєтеся Ви самі безконтактними платежами? Якщо так, то де і як зазвичай це робите?

ПВ: Практично щодня, всюди, де є така можливість.

МФ: Від магазинів до АЗС, так. Навіть не знаю, де зараз ще немає такої можливості. А ще в метро і в громадському транспорті!

 

Які враження від співпраці з нашої компанії у Вас залишилися. Чи порекомендували б Ви нашу компанію своїм партнерам, знайомим?

ПВ: Тільки позитивні враження. Однозначно рекомендували б для співпраці.