Завдяки новим технологіям автоматизуються різні процеси у виробництві, бізнесі, фінансах. Маркетинг – один із напрямків, де RFID-мітки спрощують рутинну роботу та допомагають уникнути помилок в обліку. Щоб записати інформацію про товар, не потрібно витрачати багато часу. З технологією RFID магазин розширює асортимент, а разом із цим приваблює більшу кількість клієнтів. Мітка розпізнає та відстежує об'єкти на різній відстані за допомогою радіочастот. Завдяки RFID збирається та надійно зберігається інформація про товар: опис, вартість, дата відвантаження та інше. Щоб дізнатися про ці дані, достатньо піднести зчитувач до транспондера.

Як влаштована мітка і в чому полягає технологія

Транспондер містить два важливі елементи для радіочастотного розпізнавання – мікрочіп та антену. Перша деталь зберігає інформацію, друга – з'єднує мітку зі зчитувачем під час запису. Зчитувач може лише записувати чи відтворювати дані. Окремі моделі виконують обидві задачі. За принципом роботи мітки RFID бувають:

  • активними;

  • напівпасивними;

  • пасивними.

Активні транспондери працюють від джерела живлення. Вони діють у радіусі 50 м, накопичують велику кількість інформації. Джерелом живлення напівпасивної мітки є батарейка. У порівнянні з активним аналогом, модель працює на меншій відстані. Проте більш доступна за вартістю. Пасивний транспондер працює тільки якщо піднести зчитувач близько до нього, оскільки не має свого джерела живлення. Цей варіант простий та дешевий.

Використання міток

Найчастіше можна побачити транспондери у торгових мережах – супермаркетах, роздрібних магазинах. Вони використовуються також на складах. RFID мітки використовуються в безконтактних платіжних системах. За допомогою технології користувачі розраховуються за користування підземним чи наземним транспортом. Транспондери допомагають чіпувати домашніх та бродячих тварин, а також худобу на фермі. Ще одна популярна сфера, де потрібні мітки, – логістика.

За допомогою технології RFID у роздрібній торгівлі можна запобігти крадіжці, провести повний облік товарів, швидко знайти позицію на складі, організувати багатоканальну торгівлю. Наприклад, одночасно через онлайн-майданчик, фізичну точку та онлайн-магазин. Зрештою, мітка допомагає оптимізувати роботу співробітників сфери торгівлі.