Власники або керівники аграрних підприємствх стикаються з рутинними процесами оформлення транспортних засобів (ТЗ), які потрапляють на територію та залишають її. Процес обліку ТЗ проводиться вручну, займає багато часу оператора, а також не позбавлений випадків механічної людської помилки.

Окремим болем організації обліку транспорту на території агропідприємства є махінації в процесі завантаження та відвантаження, і як наслідок - постійні недостачі на складі та фінансові втрати.

Як можна поліпшити стандартний процес обліку ТЗ із застосуванням сучасних технологій? В рамках одного аграрного підприємства, наприклад, елеватора, розглянемо процес ідентифікації автомобілів за допомогою RFID системи.

 

Автоматизація контрольно-пропускного пункту

 Перед проїздом на територію підприємства водій оформляє всі необхідні документи у оператора.

  • Мітка для подальшої ідентифікації повинна бути наклеєна під лобове скло в певному місці. 
  • Шлагбаум на в'їзд відкривається автоматично при зчитуванні мітки та аналогічно при повторних проїздах.

Переходимо до ідентифікації транспорту при відборі проб в лабораторії

Процедура проходить за аналогічним принципом. Автомобіль під'їжджає до лабораторії, відбувається ідентифікація, факт відбору проб фіксується в системі управління.

Ідентифікація транспорту при відборі проб в лабораторії

 

Далі відбувається процедура фіксації ваги

Автомобіль під'їжджає до вагової платформи та за сигналом світлофора починає постановку на платформу.

  • Після коректної постановки автомобіля на платформу для зважування починається процедура ідентифікації та фіксації ваги.
  • При вдалій фіксації ваги автомобіль залишає вагову платформу за сигналом світлофора.

Дане обладнання також використовують в точках розвантаження та навантаження автотранспорту.

Принцип використовується той же, місця розташування зчитувачів залежатиме від конфігурації завантажувальних пунктів.

Процедура фіксації ваги

  

В агробізнесі не всі процеси відбуваються на території підприємства, важливу роль відіграє також ідентифікація в польових умовах.

 

Ідентифікація агротранспорта в полі виконується двома методами:

  1. За допомогою ручного зчитувача, який схожий на мобільний телефон.

  2. За допомогою побудови автономної системи ідентифікації, простіше кажучи, мобільної вежі, встановленої на шляху руху автомобілів.
Ідентифікація в польових умовах

 

Як уникнути шахрайства з завантаженням, розвантаженням транспорту

   Розберемо один приклад з досвіду наших клієнтів.

  • На елеватор слідують 2 зерновози, кожен містить по 30 тонн зерна. Однаковий колір та модель.
  • По дорозі до елеватора з одного зерновоза вивантажують 10 тонн зерна.
Як уникнути шахрайства з завантаженням, розвантаженням транспорту
  • Вантажівки потрапляють на територію підприємства. Перша машина з коректною вагою в 30 тонн проходить контрольне зважування і повертається на буферну стоянку.
  • На стоянці водії проводять зміну автомобільних номерів і перший автомобіль знову направляється на вагову платформу.
  • В результаті другий автомобіль залишається не зваженим і виникає втрата 10 тонн зерна.
Контрольне зважування

Нескладно порахувати збитки, якщо дану схему робити хоча б кілька разів на тиждень. Наприклад, недостача в 10 т. на кожному другому відвантаженні.

Ви можете виключити дану схему використовуючи саморуйнуються мітки для транспорту. Їх неможливо зняти і поміняти місцями без руйнування. Автомобіль завжди матиме свій ідентифікаційний номер, незалежно від того, який держномер на ньому прикріплений.

RFID мітка з функцією саморуйнування

Більше про принципи, вигоди та переваги побудови системи ідентифікації транспорту на основі RFID читайте тут.

Ідентифікація транспорту на агропідприємстві: облік автомобілів на елеваторі