KarmaTech — таку назву шведи дали своїй розробці-концепції. В основі проекту лежить вже багатьом знайома, технологія радіочастотної ідентифікації RFID, яку застосовують скрізь, де тільки можна уявити. Інвентаризація залишків на складах, облік товарів в невеликих магазинах і гіпермаркетах, електронні каталоги бібліотек, контроль доступу, ID паспорти, сертифікати та дисконтні карти – і це лише мала частина з того, де є можливість застосувати RFID.

RFID-мітка наноситися на підошву взуття і після цього взаємодіє зі зчитувальним пристроєм, який розташований в спеціальному килимку або панелі, вбудованій в підлогу. Щойно рідер зчитує інформацію з мітки, вона потрапляє на сервер-посередник, який зі свого боку перенаправляє дані в соціальну мережу у вигляді статусу, місця розташування або повідомлення.

У планах обладнати місця розваг спеціальними килимками, які виконуватимуть функцію аналогічної кнопки Like від Facebook. Уявіть, що ви познайомилися з людиною, одночасно стали на килимок і через кілька хвилин ви вже віртуальні друзі в соціальній мережі.

Про масове комерційне застосування поки що ніхто нічого не каже, оскільки головною проблемою і задачею KarmaTech є відсутність рідерів там, де, за задумом команди проекту, необхідне використання технології RFID. Незабаром можливий запуск тестового режиму.

Щось подібне вже намагалася зробити Coca-Cola в літньому таборі в Ізраїлі. Вони роздали дітям браслети з вбудованими мітками для складання віртуального звіту в соціальних мережах про те, як молодь відпочиває, чим займається і в яких місцях побувала. Ось такий варіант маркетингової акції від Coca-Cola.

На жаль, є й ті, хто проти такої відкритості світу. Люди, схильні до анонімності та підвищеної безпеки, вважають, що дані про місцезнаходження та інші особисті дані можуть передаватися не лише на сторінку в Facebook, але і в нечесні руки.