Курорт Tokyo Baycourt Club з чотирма ресторанами, кожен з яких має свій винний погріб, поліпшив точність інвентаризації вина і скоротив час підрахунку запасів приблизно на 88 % завдяки системі керування запасами на основі RFID. Рішення, надане компанією SATO Corp., допомогло курорту ідентифікувати свої запаси з тисяч пляшок вина і довести процес підрахунку запасів до декількох годин.

Курорт Tokyo Baycourt, що належить і контролюється компанією Resorttrust, розташований в районі Одайба в Токіо. В готелі є 292 номери і чотири ресторани, в яких подають страви японської, французької, італійської та китайської кухні. На курорті також є бар, лаундж-зона, конференц-зал тощо. В цілому, запас курорту складає приблизно 5000 пляшок вина. Управління запасами було трудомістким процесом, який полягав у візуальному підрахунку та перевірці рівнів запасів за паперовими формами. Пошук конкретної пляшки вина, замовленої відвідувачем, був трудомістким процесом.

Щоб знизити трудовитрати і кількість помилок, курорт почав шукати технологічне рішення. «Я хотів скоротити навантаження з метою використання обмежених людських ресурсів для більш продуктивних операцій», — каже Katsuhiko Aihara, керівник Tokyo Baycourt Club. Врешті-решт, каже він, його метою було поліпшення обслуговування та продажів. Він виявив, що SATO є єдиним постачальником, здатним надати повне рішення, в тому числі RFID-мітки, зчитувачі та інтегроване програмне забезпечення.

Проте у курорту з'являлись деякі вимоги, коли мова заходила про те, як можна було б впровадити RFID-рішення. Мітки не можуть бути постійно прикріплені до пляшок, оскільки етикетка, прикріплена до кожної пляшки, пробки або кришки, може вплинути на зовнішній вигляд або якість вина, а мітки повинні легко читатися при укладанні вина в погріб. Курорт розпочав роботу з SATO з метою винаходження рішення на основі RFID в жовтні 2016 року, а потім в листопаді минулого року розпочав випробування технології. Після випробувань в січні 2018 року система була прийнята в експлуатацію.

Рішення поставило кілька унікальних технічних задач перед компанією SATO, однією з яких була надійність зчитування міток на винних пляшках. «Рідини та метал значно впливають на швидкість зчитування для UHF RFID-міток», — пояснює Shinya Nitta, президент SATO Material.

В кінцевому підсумку SATO вирішила розробити власну мітку. «Ми розробили технологію протидії впливу рідин та герметизуючої фольги, в яку можуть упаковуватись пляшки», — стверджує Nitta. Після експериментів з розміщенням міток компанії вдалося досягти стабільних показників зчитування.

Багаторазова етикетка може кріпитися до шийки пляшки, не впливаючи на якість самого вина. SATO також поставила вісім безпровідних терміналів Denso Wave BHT-1281QULWB-CE RFID (кишенькові зчитувачі) разом з двома RFID-зчитувачами Denso Wave UR22-MR-01.

Коли вино приймається на курорті, його спочатку перевіряють, щоб переконатися, що пляшка ціла. Потім до пляшки кріпиться мітка, і унікальний ідентифікаційний номер цієї мітки захоплюється програмним забезпеченням SATO, яке пов'язує ці дані з інформацією про купівлю і пересилає їх у власне програмне забезпечення. Маркування пляшок займає близько 10 хвилин для кожної партії з 12 пляшок. Спочатку на курорті розміщувалось близько 3200 пляшок вина.

Потім персонал курорту використовує кишенькові зчитувачі для зчитування міток під час інвентаризації, як у винному погребі, так і в холодильнику. Кишенькові зчитувачі можуть зчитувати мітки на відстані до 50 сантиметрів. Після цього програмне забезпечення порівнює зчитані дані з інформацією про запаси, і будь-які розбіжності відбиваються на пристрої, а також на панелі інструментів програмного забезпечення.

Система істотно скоротила робочий час, який працівники раніше витрачали на підрахунок запасів. Наприклад, в одному ресторані двоє працівників зазвичай витрачали по вісім годин кожен, щоб перерахувати всі пляшки вина, але після запуску RFID-системи лише один працівник зчитує мітки за дві години. Це відповідає скороченню робочого часу на 88 відсотків, відзначає керівництво курорту.

Крім того, рішення дозволило курорту перейти до оцифрованої винної карти без потреби в паперових підрахунках. Також було встановлено, що система знижує ризик втрати і крадіжок через підвищену прозорість запасів вина.

Курорт вивчає впровадження системи в інших готелях бренду Baycourt Club. На курорті Tokyo Baycourt компанія розглядає можливість подальшого використання даних RFID, надаючи переліки запасів на планшетних комп'ютерах, що працівник міг швидко визначити, чи доступна конкретна пляшка, а також де вона знаходиться. «Я вважаю, що це може призвести до подальшого поліпшення задоволеності клієнтів та продуктивності співробітників», — стверджує Katsuhiko Aihara.