У вашому кошику ще немає товарів
Методи захисту бренду за допомогою RFID-технологій
Коли бренди стають все більш популярними, вони частіше стають предметом перепродажу несанкціонованими каналами ну і звичайно ж підробки.
Зараз виробники наклеюють QR коди, використовують унікальну упаковку і спеціальні фарби, але це все ненадійно і можна підробити.
Для просунутого захисту бренду використовують маркування товарів RFID мітками.
Це простий і ефективний спосіб контролю справжності продукції.
Розглянемо дві основні проблеми, які виникають при захисті бренду.
Проблема №1 – підробка або контрафакт
Основним інструментом захисту від підробки та порушення цілісності є NFC-мітка. Як правило, мітка встановлюється на упаковку або на сам товар. Вона може бути як частиною упаковки, так і бути якоїсь пломбою для збереження цілісності.
Приклад: компанія Luxottica для захисту брендових товарів Ray-Ban і Oakley впровадила систему захисту під назвою GLOW. Спеціальні RFID-мітки вбудовуються в кожну пару окулярів і кожен продавець чи покупець може упевнитися в достовірності товару.
Як працює захист?
На мітку записується інформація. Це може бути унікальний номер, лінк на сайт, де можна перевірити справжність, GPS координати, або будь-яка інша інформація, обмежена тільки об'ємом внутрішньої пам'яті чіпа. Ці дані неможливо перезаписати, тому що дані від перезапису захищені пін-кодом. При піднесенні смартфона з модулем NFC на екрані показується записана інформація або виконується зазначена команда. Це роблять звичайні мітки типу NTAG213, 216.
Просунуті мітки NTAG213ТТ або 424, як правило, використовуються для забезпечення цілісності продукту. Мітки роблять з матеріалу, який неможливо зняти або переклеїти і при спробі зняття мітка руйнується.
Як це виглядає?
Ми присвоюємо мітці значення. Клеїмо на пляшку. Перевіряємо смартфоном. Тепер уявімо, що хтось відкрив пляшку і налив підроблений напій. Цілісність мітки була порушена, що видно в додатку на смартфоні. Це відбувається шляхом втрати байтів пам'яті мітки. З такими мітками можна створити і більш серйозні системи захисту, пов'язані з сайтом для перевірки автентичності кожної одиниці товару.
Де це може застосовуватися?
Дана технологія застосовується в косметиці, дорогих алкогольних напоях та інших товарах. Також RFID-мітки активно використовуються в фармацевтиці, де ціна застосування пацієнтами підробленої продукції занадто висока.
Інші приклади використання
Крім захисту бренду технологія може бути ще і маркетинговим інструментом. Наприклад, одна британська компанія клеїла на пивні пляшки NFC мітки, при наближенні смартфона до яких відправлялося повідомлення дружині, що чоловік буде пізно або координати пивного магазину, в якому він застряг. Або мітка на кросівки, при піднесенні до якої можна прочитати про технології, за допомогою яких були створені кросівки, переглянути промо-ролик або подивитися інші кольори взуття.
Проблема №2 - несанкціонований продаж
Найчастіше виробники вибудовують канали дистрибуції і регулюють ціноутворення товару. Через несумлінність партнерів товари можуть з'являтися в інших каналах і зовсім не за ринковою ціною.
Як працює захист?
Для виявлення таких проблем можна використовувати RFID UHF мітку. Як правило, це маленька недорога мітка, яка кріпиться, вшивається, інтегрується в товар прихованим чином.
В саму мітку записується ідентифікатор, який позначає дату, найменування дистрибутора, партію тощо. Після проводиться контрольна закупівля, мітка зчитується і стає зрозуміло, на якому етапі постачання обманюють бренд.
Крім перевірки мітки можуть бути використані для обліку всього ланцюжка поставок.
Як вибрати технологію і мітки для захисту бренду?
Існує велика кількість різних типів чіпів і форм-факторів міток. Простіший варіант - це NFC-наліпки. При великих обсягах виробництва і високого ступеня захисту використовуються спеціальні вбудовані мітки. Вони підбираються під певний вид товару і загальну систему контролю.
Наприклад, лідер ринку RFID-технологій, компанія HID, виробляє високоякісні захищені ідентифікатори для інтеграції в товари або фірмову упаковку. Доступні мітки HID з захищеними чіпами Hitag, SQ5, Unique, MIFARE 1K, MIFARE DESFire EV1 4K. Ви можете замовити у нас дані типи міток - ми є офіційним партнером HID Global.
Підбиваємо підсумок
Завдяки впровадженню системи захисту бренду на основі RFID компанії можуть:
- Бути впевненими, що споживачі отримують бажаний якісний продукт по каналах, які були заплановані відповідно до стратегії компанії.
- Зберегти і максимізувати цінність свого продукту і загалом підтвердити його вартість високою якістю.
- Бути впевненими, що бренд не втратить продажі в майбутньому через будь-які проблеми з якістю, виявленні підробленої продукції, проблемами і скандалами, пов'язаними з цим.
- Виявити і усунути проблемні місця на шляху від виробництва до кінцевого споживача, які можуть зашкодити репутації компанії.